Wat als je geen inspiratie hebt om te schrijven?

woensdag, juni 24, 2015

Tsja, wat als je geen inspiratie hebt om te schrijven? Dat komen we allemaal wel eens tegen. Maar ja, kunnen we zomaar wat uit ons duim zuigen om toch een artikel te gaan posten voor onze lezers? Hoe lossen we dit veel bekend probleem op, lees je even mee?

Wordpress

Ik heb het vaak wel eens voor, totaal niet weten waarover ik ga schrijven voor mijn blog. Ik voel me soms wel verplicht om iets te schrijven omdat het al een eindje geleden is dat ik een artikel postte. Maar ik werk fulltime dus heb ook niet altijd de tijd om te gaan schrijven.

Ik vind het schrijven wel leuk, maar meer sporadisch! Soms komen er vier artikelen in een week online, soms maar twee in acht dagen. Het ligt vaak aan de inspiratie, want waar ga ik in godsnaam over gaan schrijven dat én mezelf én mijn lezers boeit? Ik maak heel graag shoplogs en wishlisten op, maar ach, ik kan niet blijven shoppen natuurlijk!

Wat kan je gaan doen om inspiratie op te doen?

  • Vaak ga ik op zoek naar andere blogs en lees ik wat rond tot ik plots een kernwoord in mijn hoofd krijg én dan ook een artikel rond kan schrijven.
  • Ik kijk soms gewoon rond in mijn eigen omgeving. En dan ga ik denken 'Is hier iets leuks waar ik over kan schrijven?' of 'Is er iets wat ik nog moest gaan reviewen?'. (toeval lukt dat ik net nog een ingeving krijg van iets wat ik daadwerkelijk nog ging reviewen, oeps :-D)
  • Gewoon even je computer/laptop of tablet aan de kant schuiven en even niet aan je blog denken, terwijl er plots een idee voor een artikel komt aanwaaien. Je even vrijmaken van het internet kan gewoon soms wonderen doen!
  • Als ik soms in de winkel of supermarkt loop zie ik leuke spulletjes waarvan ik denk 'hé daar kan ik wel iets leuks over gaan schrijven'.
  • Gewone alledaagse dingen uit het leven kunnen ook interessant zijn om te gaan schrijven, maakt niet uit wat voor soort blog je hebt! Bijvoorbeeld een recept online plaatsen rond het maken van één of andere gezonde hap, scoort altijd wel goed!
  • Shoplogs doen het altijd wel goed, maar je hoeft niet altijd geld op te doen om een leuk artikel te schrijven over je favoriete kledingsstukken. Door het internet af te gaan struimen kan je een wishlist opstellen of heerlijke outfits samenstellen én dan ook er een artikel over schrijven
  • Etc.

Ik kan zo maar blijven doorgaan over dingen die inspirerend zijn om te gaan schrijven voor je blog. Ik moet bekennen dat ik eerlijk gezegd zelf geen inspiratie had voor een nieuw artikel dus ik dacht laat ik maar eens over dit onderwerp schrijven. Stiekem heb ik wel het vermoeden dat iedereen hier wel eens mee te maken heeft, wat perfect normaal is :-)

Bij deze heb ik op mijn o zo inspiratieloze dag toch een leuk artikel kunnen schrijven én (raar maar waar) weer inspiratie opgedaan om artikelen te schrijven. Dus dubbel gescoort vandaag, haha!

Q: Kom jij vaak zonder inspiratie of ideeën te zitten? Wat doe jij om aan inspiratie te raken?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Ik schrijf zelf elke keer als ik ideeën heb het in een notitieboekje op! Dan kan ik later altijd terugbladeren en kijken welk idee ik nog niet heb gebruikt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit niet zo vaak zonder inspiratie, maar als ik het even niet meer weet maak ik gewoon even mn hoofd leeg en denk ik aan wat ik zélf zou willen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tips, ik vind het altijd zo moeilijk om geinspireerd te blijven en om nieuwe onderwerpen te bedenken!

    BeantwoordenVerwijderen